Slootjesexcursie 10 juni

Datum: 9-6-2023

Bericht van IVN Westerkwartier e.o.

zaterdag 10 juni 2023, 10:00 tot 12:00

Georganiseerd door: IVN Westerkwartier e.o.

Kosten: Gratis voor iedereen

Zaterdag 10 juni is de jaarlijkse slootjesexcursie voor de jeugd. Deze wordt georganiseerd door IVN Westerkwartier e.o. aan ’t riet in Leek van 10.00 – 12.00 uur. Deze excursie is gratis.

De jeugd mag zelf met schepnetjes waterdieren vangen die worden verzameld in emmers en weckflessen. Met zoektabellen, determinatieplaten en boeken kan het gevondene daarna op naam worden gebracht en bestudeerd. IVN-gidsen zullen de excursie begeleiden. Ouders mogen ook mee als begeleider. Vanzelfsprekend wordt het gevangene na afloop weer ongeschonden losgelaten. Wie mee wil doen op zoek naar kikkers, salamanders, waterkevers, insectenlarven, visjes wordt om 10.00 uur verwacht op de verzamelplaats aan 't Riet in de wijk Oostindie in Leek.
En, natuurlijk mag je ook je eigen netje meebrengen.

De slootjesexcursie van IVN Westerkwartier e.o. maakt deel uit van een groot scala aan slootjes- en wateractiviteiten die in het weekend van 10 en 11 juni over heel Nederland verspreid plaatsvinden.
Meer dan 100 afdelingen doen mee aan de IVN Slootjesdagen.
Op de website www.ivn.nl/slootjesdagen vindt u het complete landelijke aanbod.